Discover the opulence and history of Italy’s largest royal residence, La Reggia di Caserta. Marvel at Baroque architecture and sprawling gardens—an unforgettable journey into regal Italy.
Consigliato a bambini maggiori di 6 anni • 3 ore • Un luogo da visitare e tutto da scoprire!
Explore the breathtaking Reggia di Caserta, the world's largest royal residence, renowned for its stunning Baroque architecture and expansive gardens. This guided tour reveals its monumental staircase, lavish rooms, and intricate details, showcasing the grandeur commissioned by King Charles III. Experience a piece of history in this magnificent palace.
Durata: 3 ore
La Reggia di Caserta è in assoluto una delle più belle residenze reali, un gioiello del nostro inestimabile patrimonio, un’opera immensa. L' ottava meraviglia del mondo!
Tutto ebbe inizio nel 1752 quando il Re Carlo III di Borbone, ordinò la costruzione di un palazzo che potesse rappresentare la magnificenza della casata borbonica. Il progetto fu affidato al grande architetto napoletano di origini olandesi Luigi Vanvitelli che realizzò nella Reggia di Caserta quello che è stato definito il trionfo del Barocco Italiano.
La Reggia di Caserta con il suo bellissimo Parco e il Giardino Inglese occupa un’area di 61,000 m2. Ha la forma di un rettangolo con 4 cortili interni e si sviluppa su 5 piani. Si contano: uno scalone monumentale con 116 gradini, 1200 stanze, 1742 finestre, 1026 comignoli, 1 teatrino di corte, una cappella palatina, 34 scale interne e più di 1000 porte.
E’ la residenza reale più grande del mondo ed è un luogo stupefacente dove tutto è bellezza.
Arrive early to avoid crowds and enjoy serenity in the gardens.
Comfortable footwear is recommended for extensive walking through the palace and gardens.
Stay hydrated while exploring the extensive grounds.
Enhance your experience with a detailed guided tour to learn the history and secrets behind the palace.
Built to rival European palaces, the Reggia di Caserta was designed by Luigi Vanvitelli in the 18th century as a symbol of royal power.
Efforts are ongoing to preserve the historic structures and maintain the gardens' ecological health.
Necessary for extensive walking inside and outside the palace.
Sunscreen, hat, and sunglasses for protection during outdoor exploration.
summer specific
Stay hydrated throughout your visit.
Capture the stunning architecture and gardens.